امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تغذیه سالم برای پایین آمدن کلسترول و چربی خون
#1
تغذیه سالم برای پایین آمدن کلسترول و چربی خون

کاهش کلسترول با مصرف سویا
با بخش تغذیه مجله اینترنتی بیست ستون همراه باشید
کلسترول بالا سبب بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود و سکته را در پی خواهد داشت . برای پایین آوردن کلسترول و چربی خون علاوه بر مصرف دارو باید به الگوی غذایی تان نیز توجه داشته باشید .
در این مطلب قصد داریم مواد غذایی که کلسترول خون را پایین می آورند ، معرفی کینم .این خوردنی ها را در سبد غذایی روزانه تان قرار دهید تا کلسترول خون تان تنظیم شود .
مصرف روزانه یک حبه سیر
سیر باعث پایین آوریدن کلسترول بد خون و افزایش hdl می شود . به جای سیر خام می توانید از سیر پخته یا پودر سیر نیز استفاده کنید .
مصرف حبوبات
حبوبات یکی از بهترین و سالم ترین دارو برای کاهش کلسترول است کلسترول خوب را افزایش می دهد . حبوبات  حاوی 6 نوع ترکیب مختلف از جمله فیبر می باشد که کلسترول خون را کاهش می دهد .
مصرف میوه و سبزیجات
میوه و سبزیجات حاوی ویتامین ای و سی می باشد . مثلا توت فرنگی و کلم بروکلی سرشار از ویتامین سی است و از تخریب hdl جلوگیری می کند . گریب فروت نیز یک نوع فیبر خاص دارد و سبب کاهش ldl و سلامت رگ های قلبی می شود . البته آب گریپ فورت این خاصیت را ندارد .
مصرف بادام و گردو
این مغزها به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب مفید کلسترول را کاهش می دهند . البته کالری بالایی دارند ولازم است در مصرف آن ها زیاده روی نکنید .
مصرف ماهی آزاد
ماهی های چرب چون ماهی آزاد ، ماهی ساردین ، ماهی تون و شاه ماهی پر از اسیدهای چرب  امگا3 می باشند که کلسترول را کاهش می دهند اما نباید در مصرف آنها زیاده روی کنید .
مصرف سیب
سیب نوعی فیبر محول به نام پکتین دارد که باعث کاهش کلسترول می شود . باید روزی دو عدد سیب کامل بخورید تا کلسترول تان پایین بیاید .
مصرف هویج
اگر روزی دو عدد هویج بخورید 10-20 درصد کلسترول تان کاهش می یابد . هویج علاوه بر پکتین دارای بتاکاروتن است که باعث افزایش hdl می شود . با خوردن هویج خام ، پخته ، کنسرو شده ، خرد شده ، آب هویج و یخ زده بتاکاروتن را جذب خواهید کرد اما جذب بتاکاروتن در هویج پخته بیشتر است .
مصرف روغن زیتون
روغن زیتون اسید چربی است که یک پیوند اشباع دارد و باعث کاهش ldl و محافظت از hdl می شود . دیگر روغن های گیاهی اسیدهای چرب غیراشباع دارند و ldl, hdl  را کاهش می دهند .
مصرف پیاز
پیاز برای مقابله با کاهش چربی خون ، کاهش فشار خون ، کاهش تری گلیسرید ، کاهش ابتلا به سرطان معده ، بیماری های قلبی و گرفتگی عروق توصیه می شود . باید برای پایین آوردن کلسترول خون روزی نصف پیاز بخورید تا سطح کلسترول خوب بدن بالا برود اما پیاز هرچه پخته  تر باشد تاثیر کمتری خواهد داشت . البته پیاز پخته ضد بیماری قلبی است .
مصرف  جو
فیبر محلول جو باعث می شود کلسترول خون  کاهش یابد . البته با مصرف بیش از 55 گرم در روز اثر زیادی نخواهد داشت .
مصرف دانه های سویا
پروتئین موجود در سویا باعث کاهش چربی و کلسترول خون می شود . البته سس سویا و روغن سویا با این فواید زیادی دارد اما چربی خون را کاهش  نمی دهد.
منبع: www.bistsotoon.com
 
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
تابلو چلنیوم | تابلو چلنیوم | تابلوسازی